I samtale med

Josefin Johansson Studio

Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 2
Josefin i studio
Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 3
Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 1

En felles målsetting om å lage Norges beste boligpresentasjoner har vært limet i Josefin Johansson og Boas unike samarbeid gjennom syv år. Grunntanken når designstudioet mellom korte deadlines og nøye planlegging skal presentere et hjem fra sin beste side, har vært å skape en autentisk atmosfære som henvender seg til riktig målgruppe. Dette skinner gjennom i studioets uovertrufne detaljbevissthet og intuitive romforståelse.

– Josefin Johansson Studio har en konseptuell tilnærming til faget, noe som innebærer at vi jobber med å ta fram det unike ved boligen og iscenesetter en livsstil. Arkitektur, interiør og boligens omgivelser er faktorer som spiller inn ved valg av uttrykk, forteller hun.

Tverrfaglig erfaring via set-design for rapduoen Karpe Diems musikkvideoer, i tillegg til samarbeid med blant annet IKEA og Norway Design, gir studioet et kompetanseflettverk som også aktivt brukes i boligstyling.

Målet vårt er å skape positiv energi rundt boligen, en energi som vekker følelser hos potensielle kjøpere.

Josefin Johansson

Boligstyling – et salgsfremmende virkemiddel

Scroller man seg gjennom boligannonser på Finn, ser man raskt at boligstyling med tiden definitivt har økt i popularitet. På en side er styling viktig for å få mest mulig igjen for hjemmet, på den annen er det mer konkurranse om å stikke seg ut i et marked hvor mange velger å style boligene sine.

– Vi merker på våre kunder at bevisstgjøringen har blitt større de siste årene rundt hvor mye man kan tjene på å velge styling av boligen og hvor liten kostnad det utgjør i forhold til resultat på ett boligsalg, sier Johansson.

Ved å style boligen før salg, garanterer man en profesjonell boligannonse. Johansson forteller at det ikke er noe å tape på å kvalitetssikre presentasjonen av boligen når det er snakk om et så stort salg, og at det i treige markeder ofte er helt avgjørende for å få omsatt boligen.

– Eksperter på markedsføring og salg av boliger er ikke i tvil om at boligstyling funker og at det får folk til å betale mer for boligen, sier hun, og påpeker at de fleste eiendomsutviklere og proffe aktører bruker styling som et salgsfremmende virkemiddel.

Josefin
Josefin Johansson Instagram