I samtale med

Josefin Johansson Studio

Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 2
Josefin i studio
Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 3
Josefin Johansson cjockeono josefinjohanssonstudio 1

En felles målsetting om å lage Norges beste boligpresentasjoner har vært limet i Josefin Johansson og Boas unike samarbeid gjennom syv år. Grunntanken når designstudioet mellom korte deadlines og nøye planlegging skal presentere et hjem fra sin beste side, har vært å skape en autentisk atmosfære som henvender seg til riktig målgruppe. Dette skinner gjennom i studioets uovertrufne detaljbevissthet og intuitive romforståelse.

– Josefin Johansson Studio har en konseptuell tilnærming til faget, noe som innebærer at vi jobber med å ta fram det unike ved boligen og iscenesetter en livsstil. Arkitektur, interiør og boligens omgivelser er faktorer som spiller inn ved valg av uttrykk, forteller hun.

Tverrfaglig erfaring via set-design for rapduoen Karpe Diems musikkvideoer, i tillegg til samarbeid med blant annet IKEA og Norway Design, gir studioet et kompetanseflettverk som også aktivt brukes i boligstyling.

Målet vårt er å skape positiv energi rundt boligen, en energi som vekker følelser hos potensielle kjøpere.

Josefin Johansson

Boligstyling – et salgsfremmende virkemiddel

Scroller man seg gjennom boligannonser på Finn, ser man raskt at boligstyling med tiden definitivt har økt i popularitet. På en side er styling viktig for å få mest mulig igjen for hjemmet, på den annen er det mer konkurranse om å stikke seg ut i et marked hvor mange velger å style boligene sine.

– Vi merker på våre kunder at bevisstgjøringen har blitt større de siste årene rundt hvor mye man kan tjene på å velge styling av boligen og hvor liten kostnad det utgjør i forhold til resultat på ett boligsalg, sier Johansson.

Ved å style boligen før salg, garanterer man en profesjonell boligannonse. Johansson forteller at det ikke er noe å tape på å kvalitetssikre presentasjonen av boligen når det er snakk om et så stort salg, og at det i treige markeder ofte er helt avgjørende for å få omsatt boligen.

– Eksperter på markedsføring og salg av boliger er ikke i tvil om at boligstyling funker og at det får folk til å betale mer for boligen, sier hun, og påpeker at de fleste eiendomsutviklere og proffe aktører bruker styling som et salgsfremmende virkemiddel.

Om Josefin Johansson Studio

Designstudio som skaper visuelle uttrykk innen arkitektur, kunst og design.

Josefin Johansson Studio er et designstudio basert i Oslo som leverer produksjoner til bedrifts- og privatmarkedet. Bedriften arbeider tverrfaglig og er spesialisert innen interiør- og set design. Ambisjonen er å skape autentiske, visuelle uttrykk som engasjerer. Kreativ sjef Josefin Johansson grunnla virksomheten i 2003 og har bygget opp en bred portefølje.

Studioet består av kontor og lager på 1000 kvm, med åtte ansatte sammensatt av et lidenskapelig team med erfaren produksjonsledelse og kreative talenter. Josefin Johansson Studio er i dag fast leverandør av bolig styling for Boa Eiendom og vindusutstillinger til Norway Design. Se mer av hva de gjør på Instagram: @josefinjohanssonstudio

Josefin Johansson Studio tilbyr:

• Skreddersydd styling av salgsobjektet, tilpasset målgruppe.

• Annonser som skiller seg ut.

• En erfaren og profesjonell aktør med gode referanser.

• Et engasjert stylingteam med egen transportavdeling.