I samtale med

Tommy Friestad

Kollager

Jeg liker å se på oss som et reklamebyrå som driver med eiendomsmegling.

Tommy Friestad
Tommy Friestad
I samtale med Tommy Friestad 2
I samtale med Tommy Friestad 4

Kvalitet tar tid

Våre fotografer jobber kun for oss. Med et ønske om å ikke overselge romfølelse, krever det at fotografen skyter på en 30mm linse, i stedet for en 16mm vidvinkel fra hjørnet. Dette er mer utfordrende enn å skyte fra hofta.

Vi bruker derfor til tider en hel dag på shoot og fotografen gjør retusj selv. Her er ingen snarveier med retusj av en ukjent underbetalt retusjør i utlandet. På denne måten er fotografen selv ansvarlig for leveransen og vi stiller høye krav til hva foto formidler, til komposisjoner og postproduksjon med riktig uttrykk.

In-house tekstforfatter

Ved å ha en egen tekstforfatter i Boa blir dialogen hyppigere og tydeligere. Dette sørger for en felles forståelse av hvilke verdier som skal kommuniseres og til hvilken målgruppe. Selv om man ofte velger en megler og ikke et team, så er det mange involverte som bidrar i en hver salgsprosess. Summen av teamets kompetanse og engasjement er avgjørende for resultatene vi oppnår!

Nå lever vi endelig i den fremtiden vi hele veien har sagt vi har investert i.

Tommy Friestad

Hvordan føles det å bli kåret til Årets Gullmegler 2019?

Jeg er alltid veldig nervøs i slike kåringer og det er nok fordi jeg vet hvor mye det betyr for Boa når vi vinner. Gullmegleren har vært et kvalitetsstempel fra Norges Eiendomsmeglerforbund og et bevis på at vi er Norges beste på presentasjon.

Ikke minst er det en bekreftelse på at alle de timene jeg har sittet å klødd meg I hodet og lurt på hvordan jeg løser animasjonen i en filmpresentasjon, den utfordringen med å trykke et prospekt I 3d, skreddersy løsninger for å skape en unik presentasjon på kort tid med lite budsjett, faktisk gir avkastning.

Langsiktig tenking i en transaksjonsbasert bransje

All ekstra innsats jeg og alle i Boa har lagt ned over de siste 13 årene har vært en fremtidig investering. Nå lever vi endelig i den fremtiden vi hele veien har sagt vi har investert i. Det føles godt. Tid man bruker på å skape noe nytt, som å lage presentasjoner fra scratch, skreddersy unike prospekter, lage profesjonelle filmpresentasjoner på lavt budsjett osv er med på å skape verdi for våre kunder. Men denne tidsbruken gir ikke nødvendigvis megleren og foretaket en direkte avkastning der og da. Så det krever en tålmodighet og langsiktighet for å jobbe på denne måten. En slik tilnærming til salg styrker også posisjonen til brandet vårt, vi ønsker å gå den ekstra mila. Det gjør godt når det krever innsats og vi må tilegne oss kunnskap for å løse hver oppgave best mulig. Verdien av å være kreativ er at man er løsningsorientert.

Hva ligger bak Boas suksess?

Jeg er utrolig stolt av kulturen vi har. Det er ingen spisse albuer og vi er veldig flinke til å bidra for hverandre. Det er summen av alles innsats, engasjement og kompetanse som utgjør Boa. Vi er trygge på kvaliteten vi tilbyr og er ikke redde for å utfordre bransjenormen. Denne holdningen skal vi ta med oss videre inn i Boa´s fremtid.